Oldalmegjelenítések:

2011. április 14., csütörtök

Hentes tokány

Vannak olyan esetek, amikor több recept elolvasása után kialakul bennem egy nekem tetsző variáció, az adott ételre. Így volt ez  hentes tokánnyal is. Én most már mindig így készítem:)

Hozzávalók:
(4 személyre)


70 dkg sertéshús (lapocka, comb)
10 dkg füstölt kenyérszalonna
1 nagy fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1-2 paradicsom (kb. 10 dkg)
1 db paprika
5 dkg füstölt sonka
10-12 dkg csemege uborka
2 mokkáskanál őrölt paprika
1 evőkanál étolaj
bors


Elkészítése:


A húst, a szalonnát és a sonkát csíkokra,  hagymát kockákra, a paradicsomot, a paprikát, az uborkát és a fokhagymát vékony szeletekre vágtam.

Az olajon lassan olvasztani kezdtem a szalonnát. Amikor kellő mennyiségű zsír kiolvadt belőle, de még nem száradt ki, rátettem a hagymát, kicsit megsóztam és fedő alatt üvegesre pároltam.
Rátettem a húst, a sonkát, a paprikát, a paradicsomot, az uborkát, a fokhagymát, a frissen őrölt borsot és nagy lángon fedő alatt addig főztem, amíg a hús magától levet nem engedett. Időnként megkevertem. Amikor már jó kis leve volt, rátettem két mokkáskanálnyi őrölt paprikát, elkevertem, felöntöttem annyi vízzel, amennyi éppen ellepte és kis lángon, fedő alatt puhára pároltam. Finom sűrű szaftja lett. 

Galuskával tálaltam.






Nincsenek megjegyzések:

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...