Oldalmegjelenítések:

2011. május 6., péntek

Bodzaszörp

Ebéd előtt szépen sütött a nap, kint tébláboltam az udvaron. Láttam, lassan virágba borul a bodzafánk. Nagyon megörültem neki, mert tavaly sajnos annyi apró, fekete bogár volt rajta, hogy nem tudtam bodzaszörpöt készíteni. Pedig ha valami finom és egészséges, ez biztosan az. 

Hozzávalók:

4 kg cukor
6 liter víz 
10 dkg borkősav
40 db bodzavirág
4 egész citrom
benzoesavas nátrium

Elkészítése:

A 4 kg cukorból 6 liter vízzel és a borkősavval szirupot főzünk. Langyosra hűtjük, majd 40 db jól megmosott és vastag zöld szárától megtisztított bodzavirágot, 2 db karikára vágott citromot és 2 db citrom kifacsart levét adjuk hozzá. Egy hétig hűvös helyen állni hagyjuk, de naponta többször is megkeverjük. Utána gézen átszűrve üvegekbe töltjük (2 l-es üdítős flakonok tökéletesen megfelelnek erre a célra), tetejére egy pici benzoesavas nátriumot szórunk és ledugaszoljuk.
Kicsit többet használunk belőle, mint a bolti szörpből, de nagyon finom ízű, egészséges üdítőitalt kapunk belőle, amit szódával hígítunk.


3 megjegyzés:

María írta...

Hol veszel olyat, hogy "borkősav"?

Roza írta...

Nálunk a Coop-ban lehet kapni, ott, ahol a befőzéshez való dolgokat is. Pontosabban én ott vettem. Biztosan máshol is van.

María írta...

Köszi!:)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...