Oldalmegjelenítések:

2011. június 20., hétfő

Cseresznye befőtt - nyersen

Még pénteken fiam Péter és kis menyem Zsófika megkerestek, hogy kaptak egy csomó cseresznyét, segítenék-e elrakni. Zsófikának nincs tapasztalata e téren, ezért szívesen vette, hogy segítek. Több eltevési módon végigolvastam, aztán a legegyszerűbb mellett döntöttem, amit Zsófika majd maga is meg tud csinálni a későbbiekben. Nem tart sokáig és ha minden jól sikerül, akkor finom befőtt lesz a végeredmény:)
Egyetlen aggodalmam volt, hogy a cseresznyét pénteken kapták és csak vasárnap került sor az eltevésére.

Hozzávalók:

cseresznye
cukor
nátrium benzoát
üvegek

Elkészítése:

A cseresznyét többször átmosás után Zsófika kimagozta. (Ha frissen lett volna eltéve, nem lett volna szükség a magozásra.) Az üvegeket alaposan kimostam, csavaros tetejükkel együtt. Leborítva kicsepegtettem őket. Ezután  az üvegekbe tettünk egy sor cseresznyét, erre egy kanál cukrot, majd megint egy sor cseresznyét, megint cukrot, amíg meg nem telt. Tetejére két kanál cukrot és késhegynyi nátrizum benzoátot tettünk, majd rácsavartuk szorosan a tetőt. Ennyi volt az egész:)

(Zsófika nagyon elégedett volt, én úgyszintén:)) Remélem, egy sem fog megromlani, gondosan megnézte a magozásnál, hogy olyan, ami belül meg van barnulva, ne kerüljön bele. Elmagyaráztam, mennyire fontos az üvegek gondos előkészítése, az edények tisztasága, amit közben használunk, ilyesmi. Mert, hogy könnyen kárba vész a gyümölcs és a munka is. Örömömre szívesen vette a tanácsaimat. )

(Mivel nem készült kép a mi cseresznyénkről, illusztráció gyanánt a Mindmegettéről vettem kölcsön egy képet.)

Nincsenek megjegyzések:

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...