Oldalmegjelenítések:

2011. július 11., hétfő

Ma az ebéd jéghideg gyümölcsleves lesz:)

Meg maradt egy kevés lecsós szelet is. És van jégbe hűtött dinnye is még. (A többit tegnap elfogyasztottuk:)
A gyümölcslevest már az este elkészítettem, hogy nagyon hideg legyen mára.

Hozzávalók:

kb. 60 dkg tetszés szerint gyümölcs (télen befőtt, vagy idénygyümölcs)
(nálunk most sárgabarack, meggy és egres.)
cukor vagy édesítőszer
só (bizony, icipici só a gyümölcslevesbe is kell:)
2 cs vaníliás cukor
őrölt fahéj
őrölt szegfűszeg
reszelt citromhéj
reszelt narancshéj
1 doboz tejföl (lehet sovány is)
2 púpozott evőkanál liszt (vagy 2 evőkanál étkezési keményítő)

Elkészítése:


A megmosott, megtisztított és feldarabolt gyümölcsöket 2 l. hideg vízben felteszem főni. Mindjárt az elején  megcukrozom, mert csak így lesz egységesen édes íze a gyümölcsöknek. Beleteszem a vaníliát, a fahéjat, a szegfűszeget, a citrom- és narancshéjat. Veszek ki belőle egy pohárral (ezzel fogom elkeverni a habarást) és addig főzöm, amíg felforr.  Akkor kisebb lángra teszem, ( megkóstolom, hogy szükséges-e még cukrot tenni bele) és főzöm, amíg elkészítem a habarást. (Én nem tejszínnel készítem, az ránk nincs jó hatással:) A lisztet egy tálkában a tejföllel elkeverem, közben hozzáadom a kivett édes levet. Ezután veszek ki egy pohárba a forró léből is, és azt is apránként (hőkiegyenlítés céljából) hozzákeverem a habaráshoz. Ez után már bátran önthetem a leveshez, persze kevergetés közben. Kicsi a valószínűsége, hogy apró csomócskákban csúfítaná a gyümölcslevest. (Ha étkezési  keményítővel szeretnénk süríteni, akkor a félretett hideg lével keverjük simára, úgy adjuk a leveshez.) Én vízbe állítva szoktam lehűteni, a vizet persze váltogatva. Amikor már éppen csak langyos, beteszem a hűtőbe és legalább egy éjszakát hűtöm.

Aki szereti, tálalásnál tehet rá tejszínhabot.

4 megjegyzés:

Vicuska írta...

Ilyen hőségben mennyei ez a leve!!!!

Vicuska írta...

leveS :) tényleg nagy a meleg :D

Roza írta...

Semmi baj!:) De a meleg az tényleg nagy!:)

María írta...

Ha én ezt tudtam volna, mentem volna Hozzád tegnap. De a mai ebéded is nagyon finom!!

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...