Oldalmegjelenítések:

2011. december 4., vasárnap

Ma reggelire kocsonyát ettünk:)

Nagyon finom volt...

Ebédre tyúkhúsleves volt cérnametélttel, rántott szelet karika burgonyával, tartármártással, savanyúsággal.
A desszert kelt cukros pite volt. A tartármártáshoz a majonézt is magam készítettem. Már egy ideje nem vásárolunk a boltban majonézt. Legalább ebben is tudjuk, hogy mi van:))

Hozzávalók:

1 tojás sárgája
1 dl étolaj
őrölt bors


Elkészítése:

A tojás sárgáját folyamatosan kevergetjük, miközben vékony sugárban hozzáöntjük az étolajat. Addig keverjük, amíg vajszerű állagú nem lesz. Ekkor csipet sót és őrölt borsot adunk hozzá.


A tartármártáshoz az elkészített majonézhez még adjunk egy fél citrom levét, 1 teáskanál mustárt, ízlés szerint cukrot és kétszeres mennyiségű (1 tojásból készült majonézhez kb. 1 dl) tejfölt. Ha nagyobb mennyiséget szeretnénk készíteni, készítsük a majonézt 2-3 tojásból, egyébként híg lesz a tartármártásunk!

Rántott szelet karika burgonyával, uborkával:

Kelt cukros pite:

5 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszta amit készítettél, biztosan finom volt! A majonézt én is szoktam itthon csinálni.
Ettől függetelenül nagy csalódás ért mikor ide kattintottam , mert az volt kiírva hogy ma reggelire kocsonyát ettünk és a kocsonya sehol? Már akartam mondani hogy de jó volt nektek. Imádom a kocsonyát! ( A gép biztosan bekavart egy kicsit)

trollanyu írta...

Nagyon finom ebédet főztél:) Az ikrek biztos elégedettek voltak. Láttam valahol 1 perces majonézt, botmixerrel kell készíteni, állítólag nagyon jó, én még nem próbáltam. Bár én kicsit tartok a nyers tojástól, igaz mindig frisset használok.

Kati írta...

Tegnap és ma mi is kocsonyát reggeliztünk, mert a Párom nagyszüleinél disznóvágás volt a múlt hétvégén és tőlük kaptuk. Majonézt mi sosem vásároltunk mindig otthon készítettük, készítjük. Finomakat ettetek akkor ma.

Roza írta...

Évám, miután kocsonyáról már több képet is tettem be, így azért nem került ide:))

Trollanyu, 2-3 percnél így sem tart tovább...:) Még sosem lett problémánk a nyers tojástól.

Kati, nektek is egészségetekre!:) Pár napig nálunk is így lesz...:)

wanna írta...

Szuper ez a majonéz, milyen olajból készült? Nem kell hozzá extra szűz olívaolaj?

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...