Oldalmegjelenítések:

2012. augusztus 5., vasárnap

Currys csirke

Tegnap a currys ételekről beszélgettünk. Curryt közbenső fűszerként szoktam használni, de curryt még nem készítettem. Nézegettem a recepteket, sok volt, sok féle. Aztán úgy gondoltam, hogy majd, ha lesz itthon csirkemell, vagy -comb, akkor fogok hozzá. Ma ebédre sült csirkeszárnyat terveztem készíteni... Aztán, egyszer csak a szemem megakadt a fűszerek között a curryn. Döntöttem. Curryt fogok készíteni. Meg kell hogy mondjam, én a csirkeszárnyat sokkal jobban szeretem, mint a csirkemellet, vagy akár a combot. És hogy  recept szerint csont nélküli húsból készítik? Az is egy dolog. Én elkészítettem a magam curryjét.
Hozzávalók:
(2 személyre)

4 db csirkeszárny, ill. 2 db csn. csirkemell
3-4 evőkanál étolaj
1 doboz natúr joghurt
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
2 kk. currypor
1 kk. chilipaprika
késhegynyi köménymag
késhegynyi koriander
késhegynyi gyömbérpor vagy kevés reszelt gyömbér
1/2 citrom leve


rizsköret

Elkészítése:

A hús sózzuk, megszórjuk curryporral és egy fél napig állni hagyjuk. A vöröshagymát apró kockákra vágjuk, majd az étolajon, picit megsózva, fedő alatt puhára pároljuk. Ekkor hozzáadjuk a húst, az összezúzott fokhagymát, a chilipaprikát, a köménymagot és a gyömbérport, majd erős lángon, hogy a fűszerek is piruljanak, 5-6 percig pároljuk. Ekkor hozzáadjuk a joghurtot és lefedve a hús puhulásáig főzzük. Ekkorra finom, sűrű szósz vonja be a húst.
Tálaláskor citromlevet csöpögtetünk rá, megszórjuk vágott korianderrel és párolt rizzsel tálaljuk.

1 adag szénhidráttartalma rizs nélkül 15 g.
1 adag főtt rizs szénhidráttartalma (20 dkg) 55,6 g

4 megjegyzés:

Seffer Lilla írta...

De jó, nagyon finom lehet!

Gabriella írta...

Roza, ez annyira, de annyira jól néz ki!! ...és nagyon éhes vagyok. :)

Hobbychef írta...

Róza!
Ez jól hangzik. Indiában a currynak, mint ételnek nagy kultusza van. Az éttermek étlapjaim külön fejezet a carry-é. Fogadásokon külön asztal van, ahol csak cyrrys ételek vannak. Ha az ember egy indiai lakásába megy, az egész teret áthatja a curry illata. Bár én nagyon szeretem a currít mint fűszert, és ételt, nem biztos, hogy a nap 24 órájában azt a szagot szeretném érezni a lakásomban.
De étteremben imádom.

Roza írta...

Lilla, egyszer kóstoljad meg:)

Gabriella, köszönöm szépen:)

Kedves Endre, miközben készült, a szagelszívó ment ezerrel:) Nem járta át a lakást a curry illata:)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...