Oldalmegjelenítések:

2013. február 19., kedd

Zsíros gombóc

(Tovább kell haladni, de kérlek, nézzétek meg az előző bejegyzést is, segítséget kértem... Köszönöm!!)

Szóval a zsíros gombóc. Étel, amit sosem sikerült jól elkészítenem. Aki ismeri ezt az egyszerű ételt, gondolhatja, hogy nah, ez is tud főzni! Pedig roppant egyszerű a magyarázata: olyan ételt jól elkészíteni, amit még sosem ettél, olyasvalakinek, akinek az a kedvence, szerintem nem egyszerű. Konkrétan 38 év alatt megpróbáltam egyszer-kétszer. Talán 3-szor. De hol puha lett, hol kemény. Hol apró, hol mittudoménmilyen. Szegény anyósom sosem csinált azért, hogy megkóstolhassam:(  Mindig elmondta, hogyan is kell, mert hogy egyszerű ez!. De az a fajta, amit rutinos idős asszonyok mondanak, hogy amennyit felvesz, meg félmarékkal, stb. Enni pedig azért nem ettem ilyet, mert nálunk nem készítette se nagyanyám, se édesanyám.

A napokban eldöntöttem, még egyszer utoljára megpróbálkozom vele, aztán ha most sem sikerül, közel 18-20 év után, akkor "Hasta la Vista baby!" Leveszem a várakozók listájáról.
Nem idegeskedtem, szép nyugodtan nekiálltam. Elkészült, tálaltam.... éééés sikerült!:) Legalább is jónak ítélte meg az illetékes:) A receptet jól eltettem, hogy most akkor ez a tuti változat:)
Hozzávalók:
(2-3 személyre)

0,5 kg burgonya
25 dkg liszt
1-1,5 ek. búzadara
1 tojás
5 dkg zsír

Tetejére: 

1 nagyobb fej hagyma 
4-5 ek. étolaj 
negyed teáskanál őrölt paprika 



Elkészítése: 

A burgonyát sós vízben puhára főzöm, majd a krumplitörővel összetöröm. Ha kihűlt, hozzáadom a lisztet, a búzadarát, a tojást, a zsírt. Sózom és jól összedolgozom. Kicsit kinyújtom és kb. diónyi gombócokat formálok belőle, (ebből a mennyiségből 80 db lesz). Forró, sós vízben kifőzöm. 

Elkészítem a hagymás feltétet: a hagymát vékony szeletekre vágom és kb. 4-5 ek. étolajon, kissé megsózva, fedő alatt puhára párolom. Ekkor leveszem a tűzről és belekeverek egy csapott mokkáskanálnyi őrölt paprikát. Elkeverem, majd a leszűrt gombócokra öntöm és összekeverem. 
Tálaláskor tejfölt tehetünk a tetejére.
Apró hiba volt azért benne, de az elhanyagolható. Annak idején anyósom, aki 10 gyereknek, meg két felnőttnek készítette, nem aprózta el, nagyobb gombócokat csinált. Mondjuk, azt el is hiszem:) És legközelebb - majd egyszer:) - több hagymával kéretik elkészíteni:)

6 megjegyzés:

heti menük írta...

Soha nem hallottam még erről a zsíros gombócról, de tetszik! Amikor elolvastam a receptet, a gnocchi ugrott be. AZt már készítettem, nagyon szeretjük.:)

María írta...

Anyukám a hasonló módon készült apró gombócokat világosbarna rántásba forgatta, rántásos galuskának hívtuk. Egyik kedvencem volt!!

Anikó írta...

Hallottam róla úgy, hogy tejfölös krumpligombóc, de sosem ettem, nálunk nem volt szokásban, ill. krumpligombóc leves volt a nagymamámnál amikor barátfülét, vagy szilvásgombócot vagy valamilyen tésztaételt készített, na akkor főzött ilyen apró krumpligombóckákkal, sok petrezselyemmel nagyon finom ízletes levest.
Mindenesetre vittem a receptet és ki fogom próbálni, mert nem lehet rossz:-))))

Roza írta...

Nem, nagyon is finom:) De nálunk sem volt "szokásban":)
Köszönöm szépen Heti menük, Maria, Anikó:)

Unknown írta...

Én a nagyikámtól mindíg ezt kértem ha mentem hozzá.Most megcsinálom én is.Fantasztikusan finom!!!

Névtelen írta...

Én is ezt a receptet csinálom, olyan mint a nagymamámé!😊😋

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...