Oldalmegjelenítések:

2013. augusztus 26., hétfő

Paradicsom főzés.

Ahogy azt csütörtökön eldöntöttem, ma főztem meg az első két szedés paradicsomot. Pontosabban másfelet.
Nincs ugyanis nagyobb edényem:( A 16 literes bogrács a legnagyobb. A lekvárt is ebben főztem:)
Érdekes, ebben a szögben fényképezve nem is látszik, hogy bogrács...:)
No, de ne vágjunk a dolgok elébe! Először is alaposan kimostam az üvegeket. 14 db-ot. Remélve, hátha lesz annyi a lé. És átöblítettem a paradicsompasszírozót is.
                                                 
Feltettem főni a paradicsomot:
Mikor már szépen volt leve is, amihez kellett azért egy kis idő,
egy másik edénybe elkezdtem átpasszírozni. Utána még elég jó ideig főztem, hogy kellően sűrű legyen.
Az üvegeket beleállítottam abba a nagy lábasba, amibe még drága Édesanyám is állította az üvegeket, amikbe forró lekvár, vagy paradicsom került. A lábasban lévő vizet kis lángon melegítettem, miáltal az üvegek is egészen átmelegedtek. Nem kellett attól tartani, hogy elrepednek. Sem attól, hogy amíg töltögetem a levet, visszahűlnek, mielőtt a száraz dunsztba kerülnek.
Végül 11 üveg lett tele és maradt még egy pohárnyi paradicsomlé, amit majd a fiamék megkóstolhatnak:) Péterem egyébként imádja a paradicsomlevet. Azt csak remélni tudom, hogy kicsi Zsozsókámnak is ízleni fog...
Alaposan betakargattam őket és addig maradnak a melegben, amíg szépen kihűlnek. Akkor a kamrapolcra kerülnek a lekvárok és savanyúságok társaságába.
(Alaposan elfáradtam. 12.30-17 h-ig tartott a művelet, az elejétől a végéig.)
11 üveggel lett, ez 10,5 liter:)

2 megjegyzés:

Kati írta...

Nagyon ügyes vagy Roza:)Miis pont így tesszük el:)

Roza írta...

Látod Kati, pedig milyen messze vagyunk egymáshoz:) És ezek szerint én is jól csinálom:)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...