Oldalmegjelenítések:

2013. augusztus 13., kedd

Rizses hús

Az a helyzet, most, hogy itt vannak az unokák, és a Péterfiam sem minden ételt fogyaszt szívesen, megnehezedett a helyzet. Eddig akkor főztem olyat, amit Péter nem szeret, amikor a 24 órás szolgálatát töltötte. Igen ám! De azokat az ételeket az ikrek sem eszik meg:( Sőt! Holnapra lecsót terveztem, nagy szerencse, hogy maradt a mai rizses húsból, mert főzhettem volna nekik még valamit.
Hozzávalók:

(ez most csirke pörköltalapból készült)
60 dkg sertés lapocka
1 fej vöröshagyma
3 ek. étolaj
6 dl rizs
12 dl forró víz
2-3 marék zöldborsó
2-3 tk. örölt paprika

bors

Elkészítése:

A vöröshagymát apró kockákra vágtam, majd az olajon, kissé megsózva, fedő alatt puhára pároltam. Ekkor ráöntöttem a rizst és nagy lángon addig pirítottam sűrűn kevergetve, amíg a  rizs kifehéredett. (Közben a húst kockákra vágtam.) Megszórtam a rizst őrölt paprikával, rátettem a húst, a zöldborsót, kicsit megfuttattam őket közösen és az odakészített forróvízzel felengedtem. A sütőt kis lángra már előre bemelegítettem, mikor a rizses hús újra felforrt, lefedtem és betettem a sütőbe. Ott mindenféle kevergetés-kavargatás nélkül addig főztem, míg a hús megpuhult.
Savanyúsággal tálaltam.

6 megjegyzés:

Kati írta...

Nagyon szeretem a rizseshúst, sosem tudom olyan finomra készíteni , mint anyukám:) Most jut eszembe, hogy nincs is fennt a blogon:)
A tied nagyon guszta:)

Roza írta...

Kati, akkor sürgősen pótoljad!:) Hadd tudjuk, hogyan készíted te!:)
Nagyon csini vagy az új képeden!:)

MJ írta...

Háááát! Sajna a hadseregnek köszönhető, de nálam ez tiltó listán van. Ott az volt a megfigyelésem, ha ma pörkölt van rizzsel, akkor holnap rizses hús. :)

Roza írta...

Kedves MJ. ezt nagyon sajnálom...:(

mellissina2 írta...

Drága Roza,sajnos nem nyaralás miatt maradtam el, betegség miatt,anyu kórházban van,elesett és járóképtelen lett,nehéz napokat élünk,nem tudjuk még mi lesz a végeredmény!Ráadásul hamarosan kezdődik a munkám,szerencsére a nővérem velünk van,és neki köszönhetően jobban bírjuk a megpróbáltatást. puszil Piroska.

martinelli írta...

Ez nálunk nagy sláger :)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...