Oldalmegjelenítések:

2013. augusztus 4., vasárnap

Túrós-baracklekváros isler

A süteményre és leírására Évánál, a Takarékos konyha írójánál bukkantam, itt!
Ami miatt nagyon mérges voltam magamra, az az, hogy képes voltam a használhatatlan tortabevonó csokoládéval kísérletezgetni, mikor még sosem sikerült azzal szép, sima felületet elérnem:( Ha nem lett volna a konyhában az este olyan hőség, hát, biz' Isten, nekiállok és elkészítem az én jól bevált csokimázamat, ezt meg lekaparom!:(

 Hozzávalók:

 tészta:

30 dkg. liszt, 

10 dkg. porcukor
 20 dkg. margarin,
 1 db. tojás, 
10 dkg. csokoládé,
 2 ek. olaj,

 töltelék:  


25 dkg. túró, 

10 dkg. tejföl, 
5 dkg. porcukor, 
1 cs. vaníliás cukor, 
2 ek. búzadara, 
sárgabarack.

Elkészítése: 


A liszthez tettem a cukrot majd a margarinnal elmorzsoltam  és hozzá tettem a tojást. Jól összegyúrtam és fóliába csomagolva a hűtőbe tettem 20 percre.   A tésztát vékonyra kinyújtottam kb. 3 mm-esre, majd egy nagy szaggatóval  ( 8 cm. átm.) kiszaggattam. Előmelegített sütőben 180 fokon  megsütöttem. Kb. 15 perc elég  a sütéséhez.  Mikor kihűlt, a csokoládét felmelegítettem és megkentem a tésztákat vele.  A krémhez való alapanyagokat összekevertem .Mikor már a csokiréteg megdermedt  sárgabarackkal megkentem, kanállal pakoltam a túrós töltelékből és a másik lapot is lekvárral megkenve ráhelyeztem a túróra.


És ez lett a "ronda és finom" sütemény:(

Már a sütemény összeállításakor gondolkodtam azon, hogy a recept szerinti 10 dkg csokoládé után a 2 ek. olaj mi célt szolgálhat? (A recept nem írt róla semmit... )Azóta kiderült a csokit azzal kellett volna "higítani". Jó pap is holtig tanul. De ezentúl maradok a saját készítésű máznál:)
Fogtam magamat és kijavítottam:
Nnnahh! Pfühh! (homlok töröl:))



6 megjegyzés:

Éva írta...

Örülök hogy kipróbáltad! Többet jelent az íze kicsi szépséghiba még elmegy. Nem tudom, szerintem a csokikban van a hiba már én is jártam pórul a tortabevonókkal nem mindíg sikerül. Szerintem azért biztos hamar elfog fogyni a kis Zsófika pedig nem nézi hogy egyenletesen van-e a csoki a sütin.:-))

Kati írta...

Nagyon szép így is:)

Roza írta...

Köszönöm szépen Éva, Kati:))

teller-cake írta...

Én mindkét változatból kérnék...;-)

Roza írta...

Teller-Cake, köszönöm!:)
Sajnos, elfogyott...

martinelli írta...

Nagyon ötletes a formázása, nekem eszembe sem jutott volna. Ezer éve készülök sütni islert, de még nem jutottam oda :(

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...