Oldalmegjelenítések:

2014. január 12., vasárnap

Sütőtök krémleves, túrós csusza tepertővel

Péter fiam kérésére készült sütőtök krémleves. Egyszer evett valahol és nagyon nem ízlett neki. Miután a sült tököt viszont szereti, nem akarta elhinni, hogy akkor leves formájában az ne legyen ízletes... Egy szó, mint száz, bennem volt minden reménye:)) Átnéztem több receptet, aztán a magam feje után elkészítettem és nagyon ízlett mindenkinek! Kicsi Zsozsónak is!:)
Sajnos, tökmag nem volt itthon, ezért krutonnal és pár csepp szezámolajjal tálaltam.
Hozzávalók:

1 kisebb - sonka - sütőtök
1 db burgonya
1 szál sárgarépa
tejszín
1 ek. liszt

bors
ízlés szerint cukor, ill. édesítőszer
szezámolaj

Elkészítése:

A tököt meghámoztam, kiszedtem a belsejét, a burgonyát és a sárgarépát szintén megtisztítottam, majd kb. egyforma kockákra vágtam őket. Annyi vízzel, amennyi éppen csak ellepte, sózva, borsozva, ízlés szerint édesítve, fedő alatt, szép lassan puhára főztem. Ekkor összeturmixoltam, majd mielőtt visszatettem volna a tűzre, a tejszínbe belekevertem a lisztet, ezt beleöntöttem a sütőtök krémlevesbe és egy forralás erejéig visszatettem a tűzre.
Tálalásnál krutonnal és pár csepp szezámolajjal szórtam meg a tetejét. Petrezselyemzölddel díszítettem.

Túrós csusza, tepertővel:



Nincsenek megjegyzések:

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...