Oldalmegjelenítések:

2014. július 16., szerda

Baracklekvár

Az idén 18 db 720 ml-es üveg baracklekvárom lett.
A barack- és a szilvalekvárt mindig a hagyományos módszerekkel főzöm, nem a zselésítővel.  Több okból is: elsősorban így tuti, hogy finomabb. Másodsorban 13 kg-nyi lekvár alaphoz jó pár csomag zselésítő anyag kellene, ami igencsak megdrágítaná az amúgy sem olcsó lekvár alapanyagot. Nekem az idén is szerencsém van, ajándékba kaptam a barackot. Ezt szeretem legjobban!:)
Még tavalyról is maradt jó pár üveg baracklekvár, sőt szilva, őszibarack, birs, bodza maradt, de nem baj! Eláll a hűvös kamrában. Pedig a tavalyi szezontól kezdve mondhatni, rengeteg lekvárt  elfogyasztottunk.
Még szilva- és birslekvárt szándékozom főzni, ez még termésfüggő.

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Szépek lettek a lekvárjaid! Nekünk is van még tavalyról, úgyhogy idén nem főzünk be, mert elég lesz.

Roza írta...

Nekünk is elég lett volna a tavalyról maradt, de ki tudja, meddig kapok ajándékba gyümölcsöt?:) Elég drága, ha nincs saját fa...
És hát, eláll (remélhetőleg) évekig a lekvár:)

Lívia írta...

Mi is a baracklekvárt és a szilvalekvárt szeretjük a legjobban. Általában minden évben főzők, de van még tavalyi is, meg tavaly előttről is, így az idén elmarad. Nem beszélve arról, hogy itt nálunk Budapesten, pontosabban Budán nagyon drága minden.

Ani írta...

Igazad van a zselésítő anyaggal, de én az ifihéten kaptam meg a rendelt, barackot. Azt sem tudtam hol áll a fejem. Bár máskor is így főzöm be a kisebb mennyiségeket.Persze nem ennyit, mint te.

Roza írta...

Lívia, ha úgy kell megvenni, mindenhol drága.

Ani, kihasználtam, hogy ingyen volt a gyümölcs. Remélem, jó pár évig elég lesz:)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...