Oldalmegjelenítések:

2014. augusztus 13., szerda

Lecsós ragu rizzsel

Nem csak a befőzés népszerű nyári tevékenység, de a lecsós ételek készítése is egyre inkább az. Lassan a piacon már olcsó lesz - még vidéken is - a paprika és a paradicsom. Akinek meg a saját kertjében megterem mindkettő, lassan az is hódolhat e népszerű és nagyon finom ételek fogyasztásának. Sima kiskertekben köztudott, hogy kicsit később érik a paprika, mint a fóliával ellátott profibb kertekben.
Nekem ma egy szelet maradék sült hús adta az ihletet, hogy készítsek egy kevéske lecsót, mellyel feldobhatom a sült hús szárazságát, egyúttal kiegészíthetem azt. (Történetesen a párolt rizs is maradék volt.)
Hozzávalók:

Lecsóhoz:

10 dkg-nyi paradicsom (kettő kisebb db)
10 dkg-nyi paprika (kettő kisebb db)
5 dkg hagyma (1 kisebb fej)

Miután elkészítettem a lecsót, a szelet sült húst kisebb csíkokra vágtam, beletettem a lecsóba, jól elkevertem és már tálaltam is. Kimértem egy adagnyi (10 dkg) párolt rizst, belenyomkodtam egy kisebb tálkába, majd a mikrosütőben néhány másodperc alatt megmelegítettem. A tányér egyik szélére helyeztem, köré pedig a lecsós ragut. A rizst még megszórtam egy kevés vágott bazsalikommal.
Az adag szénhidráttartalma 41,1 gramm. Ha megelégszünk 5 dkg párolt rizzsel, akkor 27,35 gramm. Ha még ennél is elszántabbak vagyunk és a rizs helyett csak 2 db abonett kenyeret fogyasztunk el a raguhoz, akkor csupán 19,8 gramm szénhidrátot fogyasztottunk el. Érdemes jól meggondolni, hogy mit, mivel fogyasztunk!


Nincsenek megjegyzések:

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...