Oldalmegjelenítések:

2014. augusztus 17., vasárnap

Rántott szelet színes burgonyasalátával

Még tavaly előtt vettem itt a portálon lila burgonya vetőmagot. Tavaly jószerével újabb vetőmagok lettek csak. Az idén - egyenlőre úgy néz ki - azért lesz némi lila burgonya termés... Legalább is ahogy megpiszkáltam a földet, már találtam szép nagy burgonyákat is. Őszig meg még van idejük nőni!:)

Nagyon szerettem volna már készíteni szép színes burgonyasalátát. A lila és a fehér színt nem találtam elég színesnek így nyár közepén, ezért harmadik színnek - édesburgonya híján - tettem bele sárgarépát. 
Hozzávalók:

25-30 dkg lila burgonya
50 dkg fehér húsú burgonya
2 db méretes sárgarépa
fokhagyma levél

 bors
2 dl. olívaolaj
2 ek. dijoni mustár
snidling, esetleg más ehető zöldféle
2-3 ek. fehér borecet
2 gerezd fokhagyma
Elkészítése:

A burgonyákat és a sárgarépát sós vízben puhára főztem és hagytam kihűlni. Eközben összevagdostam fél-1 cm-es darabokra a fokhagymalevelet, és az egyéb hozzávalókból ízlés szerint vinaigrettet készítettem. 
(A vinaigrette-mártásról azt írja a szakirodalom, hogy "Az ecetes-olajos mártás a salátáknak és zöldségeknek leheletnyi fűszeres aromát ad. Alapszabály a vinaigrette készítésénél: egy rész savanyú anyaghoz (borecet vagy citromlé) négy rész olajat kell számítani.")
Az elkészült vinaigrette öntetbe belenyomtam még a 2 gerezd fokhagymát és alaposan összeráztam. A kihűlt burgonyákat és sárgarépát megtisztítottam, majd egy edényben soronként leraktam. Minden 3. sorban megszórtam egy kevés vágott fokhagymalevéllel és megöntöztem 1-2 ek. vinaigrette-tel. Amikor a hozzávalók elfogytak, a maradék vinaigrettet a tetejére öntöttem és tálalásig hűtőbe tettem.
Tálaláskor a színes burgonyasalátát - egyéb híján - sndiglinggel díszítettem.
Még a citromgerezd hiányzik a képről... Azt külön kistányéron kínáltam.
Legközelebb nem felejtem el!:)

6 megjegyzés:

Kati írta...

Roza, ez de szép :9 S finom is biztos :) Képzeld én az idén két helyre ültettem a lila krumplit, ami tőled származik, azt ami itthon volt a kertben már ki kellett szedjem, mert rég leszáradt a szára, s kezdték enni az egerek, lett néhány nagyobbacska is :) Kint a mezőn is van néhány tő, ott még nem szedtem ki, azt is meg kell nézzem:)

Roza írta...

Kati, örülök, hogy azért van lila burgonyád. Azt hiszem,kissé más bánásmód kellene neki, mint a megszokott burgonyának, de még én sem jöttem rá, hogy mi. Én még nem tervezem kiszedni, csak majd "krumpliszedéskor":)

Ani írta...

Én még nem is hallottam lila burgonyáról. Nagyon jól mutat. Milyen az íze?

Roza írta...

Ani, semmi különös, burgonya íze van. A külső héja egészen sötétlila, szinte fekete. Belül - nyersen szebb, mert mintás - olyan világos kékeslilás, mint látható a képen.
Inkább díszítés a célja, mint csak azt fogyasztani.

marisz57 írta...

Régen jártam már nálad (idő!, de látom, nem unatkozol soha!
Gyönyörű, finom ételeket készítesz.
no és a sok paradicsombefőtt! :)

Roza írta...

Marika, köszönöm szépen. Ugye, így legalább érthető, hogy én is miért jutok el hozzátok olyan ritkán...

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...