Oldalmegjelenítések:

2014. december 9., kedd

Tárkonyos tüdőleves, Anna baba ebédje

Egy ideje várakozik már egy tüdő egy szív társaságában, hogy mikor készítek belőle szalontüdőt. Igen ám, de nem nagyon szereti a család. Mos meg, hogy odafigyelünk az étkezésünkre, az 53,7 grammos szénhidráttartalom/adag nem igazán fér bele...
Nézelődtem, lapozgattam, és megtetszett a Tárkonyos tüdőleves Boldog Kuktánál.
Egy kis változtatással készítettem el.
Hozzávalók 4 személyre:

A tüdő főzővízéhez:

1,5 l víz
1  ek. só
1 kisebb fej vöröshagyma
2 db babérlevél
5-6 őrölt feketebors

Leveshez:

0,5 kg sertéstüdő
25 dkg sárgarépa
15 dkg fehérrépa
3 gerezd fokhagyma
10 dkg-nyi zeller
1 teás-kanál ételízesítő
1 ek. tárkony 
1 ek tejföl
1 tk. liszt
fél citrom
5 dkg száraz levestészta (pl. eperlevél)
2 ek. étolaj

A tüdőt puhára főzzük a vöröshagymával és fekete borssal ízesített sós vízben. 
Kicsit hűlni hagyjuk, majd az oda nem illő darabokat (hörgők, légcső folytatása) kivágjuk.
A tüdőt 1 cm széles csíkokra vágjuk. A zöldségeket megtisztítjuk. A zellert és a fokhagymát apróra felkockázzuk, a sárgarépát és a fehérrépát felkarikázzuk.
Egy 3 l-es fazékba öntjük az étolajat, felforrósítjuk  és hozzáadjuk a sárgarépát, zellert, fokhagymát, a fehérrépát. Fedő alatt kicsit pirítjuk, amíg levet nem enged. A tüdőt  is a zöldségekhez adjuk. Néhányszor átforgatjuk a zöldségekkel a tüdőt, majd rászűrjük a tüdő főzőlevét. Megkóstoljuk, ha szükséges, egy kevés ételízesítőt adunk hozzá. Lassú tűzön addig főzzük, amíg minden meg nem puhul.  Végül a lisztből és tejfelből habarást készítünk és hozzáadjuk a leveshez. Ekkor dobhatjuk bele a tésztát is és együtt főzzük további pár percig. (A tészta főzés nélkül is megpuhul a forró levesben, amíg asztalra kerül.) Tálalás előtt még megszórjuk frissen vágott tárkonnyal és petrezselyemzölddel.
Friss citrommal  tálaljuk!
Szénhidrát tartalom:  20,3 gramm/adag

Annácska is megkóstolta a tárkonyos tüdőleves, természetesen a tüdő miatt összeturmixolva és ízlett neki:)













3 megjegyzés:

María írta...

Tüdőt még soha nem főztem, de még a hentesnél se láttam. De el tudom képzelni, hogy finom lehetett. Nálam nyelveleves volt a hét végén, mind elfogyott.

Roza írta...

Errefelé is ritkán kapni, szerintem elkapkodják. Nyelvet meg én nem láttam még:))

Isabel írta...

Én a csirkehátakból ismerem csak a tüdőt, de nem lett a kedvencem. De hát ízlések és pofonok, ugye, különbözőek.

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...