Oldalmegjelenítések:

2015. március 24., kedd

Maradék felhasználása: raguleves-lé daragaluskával

Úgy alakult nem olyan régen, hogy a gazdag ragulevesből megmaradt egy kis fazéknyi. Másnap Annababa "kiette" belőle a zöldségek, máj, husikák nagy részét. Arra gondoltam, elteszem a maradék levest a fagyasztóba és szűkösebb napokon elfogyasztjuk. Mivel a fagyasztott és felolvadt főtt zöldségeket én nem szeretem, a levest leszűrtem és csak a finom lé került a fagyasztóba.

Ma pedig finom daragaluskát készítettem hozzá és jóízűen elfogyasztottuk.
Hozzávalók:
(4 személyre)

2 db tojás
petrezselyemzöld
búzadara
őrölt bors
sütőpor


Elkészítése:

A legjobb, ha már a főzés megkezdése előtt összeállítjuk, hogy legyen ideje pihenni és a búzadarának magába szívnia a nedvességet.
A 2 db tojás beleütöm egy kis tálba. Hozzáadok ízlés szerinti mennyiségű vágott petrezselyemzöldet, őrölt borsot, fél mokkáskanálnyi sütőport. Sózom, majd jól összehabarom. Ekkor több részletben hozzáadom a búzadarát - legközelebb megmérem, hogy hozzávetőleg mennyi, de ez szorosan függ a tojások nagyságától -, és közepesen lágy állagú masszát kapok. Letakarom és legalább jó két óra hosszát, de ha többet, az még jobb, állni hagyom.
És általában nem szaggatom bele a levesbe. Inkább forrásban lévő sós vízbe szaggatom. Ezt kétféle képen szoktam elkövetni. Vagy kanállal nagyobb, hosszúkás galuskákat, vagy egyszerűbben, az apró lyukú nokedli szaggatón szaggatom a vízbe. Amikor mindet beleszaggattam, addig főzöm, amíg mind fel nem jön a víz tetejére. Ezután kisebb lángon még kb. 10 percig főzöm, majd egy tálba szűrőkanállal kiszedegetem a vízből. Nem leöntöm róla a vizet a szűrőkanálon keresztül!! Ugyanis a kiszedett galuskákat lefedve a forró víz tetejére teszem tálalásig. Ennyi idő bőségesen elég ahhoz, hogy finom puhák legyenek. A nagyméretű galuskáknak különösen fontos, hogy legyen idejük állni. Azokat - mielőtt kiszedném a vízből - ketté szoktam vágni és csak akkor szedem ki, ha már egészen kicsit sötétebb a közepe.



5 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon jó ötlet volt :-) Én 1-2 késhegynyi szódabikarbónát szoktam beletenne, igaz csak egy kisebb, vagy egy fél tojáshoz. Nekünk annyi is elég, nem vagyunk olyan sokan, mint ti :-)

Katalin írta...

Szép lett a nyitóoldalad! Látom nálatok is jön lassan a nyuszi :-)

Roza írta...

Katalin, köszönöm:) Bizony, a nyuszi a kertek alatt van...:))

Éva írta...

Nagyon szeretem a grízgaluskát, én nem szoktam sem sütőport, sem szódabikarbónát tenni bele de ahány ház annyi szokás! Most egy tányérkával biztos elfogadnék belőle,ma főzeléket főztem így leves nem volt. Nagyon szép lett az új színes blogruhád és fejléced!

Roza írta...

Köszönöm Éva:)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...