Oldalmegjelenítések:

2015. április 24., péntek

22. blogkóstoló - Barackos túrós szelet, barna piskóta tésztával, Blogger anyótól

A leves és a főétel után még egy desszertet is választottam Blogger anyó blogjából. Ez úgy történt, hogy észrevettem, nekem is van egy hasonló süti receptem, amit Húsvétkor készítettem a családomnak. Az utóbbi időben a túrós sütemény az, amit sütök, ha süteményre adjuk a fejünket, ezért gondoltam, miért ne? Egy próbát megér!:) Annyit változtattam rajta, hogy én az epret kihagytam. Nem volt itthon és mostanában nem terveztünk vásárlást, hogy vetethettem volna.

A  Barackos túrós szelet, barna piskóta tésztával  az, amit elkészítettem.
Hozzávalók:

A piskótához:

6 db tojás
6 ek cukor
1 ek olaj
4 ek liszt
2 ek kakaó
fél cs foszfát mentes sütőpor

Elkészítése:

A szokott módon kakaós piskótát készítünk. Ha megsült, kihűtjük, majd lapjában kettévágjuk és megtöltjük a következő töltelékkel:
A túrótöltelék:

25 dkg túró
20 dkg margarin
4 ek porcukor
fél citrom leve
2ek kukorica keményítő
3 dl tej
1cs expressz zselatin
őszibarack befőtt (kb. fél üvegnyi)

Elkészítése:

A margarint a cukorral ,citromlével simára keverjük. A tejből, keményítőből főzött massza készül.
Még melegen diónyi margarint keverek bele, így nem bőrösödik be a teteje. A kihűlt masszát a cukros vajhoz adagolom apránként. Közben bele kerül a túró és a zselatin is, ez teszi stabillá.
A felkockázott barack befőtt is hozzá került. A kihűlt piskótát megkenem a krémmel. Rákerül a felső lap, kissé rá nyomkodjuk. Hűtőben 1 óra pihenés után szeletelhető.

Aki szereti csokimázat készíthet a tetejére, de enélkül is finom édesség. 

Én készítettem...
Csokimáz:

20 dkg porcukor
3 ek. kakaópor
3-4 ek. forróvíz
5 dkg margarin

Elkészítése:

A porcukrot és a kakaót összekeverjük. Hozzákeverünk 3-4 ek. forró vizet, majd a margarint. Ahogy a margarin elolvadt, máris a süteményre kenjük. Ha megszilárdul, nem ragad, jól szeletelhető.
Ezért a receptért is köszönet Blogger anyónak!:) 


3 megjegyzés:

marisz57 írta...

Roza, nagyon mutatós lett a süteményed, biztos nagyon finom volt! :)

Olgis írta...

Ügyes voltál, nálunk is kedvenc. Üdv.Bloggeranyó-Olgis.

Roza írta...

Marika, Olgis, köszönöm szépen:)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...