Oldalmegjelenítések:

2015. április 18., szombat

Gondolataim - stagnált a fogyásom

Jó ideje nem mondhatom el, hogy csökkent volna a súlyom:( Itt állok 73 kg-nál, ami néha csak 71, máskor 74 kg. Ez rendben is lenne, de célom még néhány kg feleslegtől megszabadulnom. Úgy látszik, nagyon elégedett voltam az elért teljesítményemmel. 27 kg-ból azért 24-25 kg-ot stabilan tartani, az sem kis dolog.
Attól nem igazán tartok, hogy egyszer csak elindul a súlyom visszafelé, mert igaz, néha bűnözök, de a mindennapokban az utóbbi évek alatt megszokott kevesebb kenyér, tészta, sütemény és egyéb szénhidrátban gazdag ételek továbbra sem kerülnek gyakrabban az asztalunkra. Azt hiszem, ez a lényeg! Meg, hogy egyik nagy ünnepünkkor sem híztam gyakorlatilag fél kg-ot sem!
Amikor 2011-ben elhatároztam, hogy igyekszem mellőzni a szénhidrátokat, minden főzésnél, sőt minden egyéb étkezésnél is kiszámoltam, mennyi szénhidrátot fogyasztottam és ez egy idő után eredményt mutatott, nagy volt a lelkesedésem. A lelkesedésemmel most sincs baj, csak kicsit belesüppedtem a hétköznapok egyformaságába. Panaszkodtam Zsófika menyemnek, hogy a napokban kinéztem magamnak egy csodás nyári szoknyát, de pont annyival volt szűkebb, mint amennyit nem fogytam az utóbbi időben:( Úgy pedig már rég nem vásárolok, hogy "majd belefogyok!" Az nem elég ösztönzés.
Zsófika említette meg, hogy legalább az esti zsemlémet nem ártana lecserélni Norbi update1 rozsos kenyérre, ők is azt fogyasztják.
A fehér kenyérfélékkel szemben jót tesz az emésztésnek, lazítja a székletet és más jótékony hatása is van. 100 g szénhidráttartalma 26,3 g, szemben a fehér kenyér 53,5 ch grammjával. Ha a rozsos kenyérből megeszek 2 szeletet, az 6 dkg = 15,8 ch gramm. A fehér kenyérből 6 dkg =  32 , 1 ch gramm. 
1 db zsemle  = 30,8 ch gramm és az 5 dkg.
Ugyanígy 1 db kifli = 25,6 ch gramm és szintén 5 dkg.
Az ötlet megtetszett. Este már a rozsos kenyeret ettem vacsorára és megkértem őket, hogy ezentúl számoljanak velem is, ha rozsos kenyeret vásárolnak, mert nem csak este, reggel is azt reggelizem.
Helyeslően beleegyeztek. Zsófika még mondta is, lehet, pont ennyi kell ahhoz, hogy a súlyom ismét elmozduljon lefelé.

Már nem először említem meg, hogy ők is elfogadták az étrendváltoztatásomat, sőt, ők még napi szintű futással, Zsófika - ha a futás akadályba ütközik - cd-re tornázik. Mindketten szép súlyminusz eredményeket tudnak felmutatni.

8 megjegyzés:

sedith írta...

Roza, nagyon, de nagyon jól nézel ki! Persze, mindenki tudja, hoygan érzi jól magát a bőrében, de én nem látom, hogy muszáj lenne további kilókat leadnod. Szóval, nekem így is tetszel. :) És csak gratulálni tudok az akaraterődhöz és a kitartásodhoz! :)

Roza írta...

Köszönöm Editke, aranyos vagy!:) Leginkább a diabetológusom ragaszkodik még néhány minusz kg-hoz... Már én sem!

sedith írta...

Azért azt is figyelembe kell venni, hogy egy bizonyos idő után a bőr nem biztos, hogy tudja követni a fogyást, és akkor megráncosodik. Anyósom egy adott pillanatban 91-92-ről fogyott le kb. 78 kilóra, és a diabetológusa nagyon elégedett volt. Igaz, ő kb. 1,75 magas, lehet, másképp oszlanak el nála a kilók. :)

Roza írta...

Így igaz, Editke! Én is azért fogytam szépen, lassan kb. 2 év alatt le. Egy kicsit így is lazább volt a bőröm, de a következő 2 év alatt szépen rendbejött. Én 162 cm vagyok. Ebben a korban már ne is várja senki, hogy ha életem nagy részében duci voltam, akkor majd pont most leszek az ideáli 57 kg... Örülnék a 67-nek is!:) De annak is, ha a mostani súlyom már megmaradna.

Unknown írta...

Csinos vagy, Rozika. Én is befizetnék nálad menüre!:) Ez a kenyér jó ötlet, ki fogom próbálni. A héten nem ettem pékárut, abonettel helyettesítettem, de azt is meg lehet unni. Pedig nem sokat, délelőttönként 2 szeletet ettem.

Roza írta...

Marcsika, tudom ajánlani. Nem rossz ízre sem. Csak csokibarna:)) Viszont "kenyerebb", mint az abonett.

Ani írta...

Érdekes. Én is pont 162 cm magas vagyok, és a súlyom is ennyi. Még szerettem volna fogyni, de nekem sem megy.Már belenyugodtam. amíg nincs nagy egészségügyi probléma, talán nem olyan nagy baj. Az idegeknek állítólag jót tesz egy kis háj. Szóval nemcsak a diabetológus számít.

Roza írta...

Ani, ebben teljesen igazad van. Nem tudom, arról írtam-e, de egyszer, fiatal koromban lefogytam az "ideális" 57 kg-os súlyomra. Csúnya voltam! Az arcom beesett, mindig rosszkedvű voltam. És szinte csont és bőr, mert a tetejében én erősebb csontozatú is vagyok.

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...