Oldalmegjelenítések:

2015. április 7., kedd

Gyömbéres, bambuszrügyes csirkemell

A receptet ITT  találtam. Megtetszett, elkészítettem a leírásnak megfelelően. Amikor elkészült, kissé meglepődtem, mert az általam készített étel még csak nem is hasonlított az abban a blogban szereplő ételhez, illetve képéhez.
Hozzávalók:
(4 személyre)

1 egész csirkemell filé

A páchoz:

1 ek. étkezési kukorica keményítő
1 ek. szójaszósz
1 ek. balzsamecet
1 kk. reszelt gyömbér
3 gerezd zúzott fokhagyma
1 tk. grill fűszerkeverék
bors


1 szál zöldhagyma
fél üveg bambuszrügy

Habaráshoz:

2 dl tejföl
1 ek. liszt

Elkészítése:

A nagyobb csíkokra vágott csirkemell filét beletesszük  a fűszerekből és az étkezési keményítőből készített pácba. Legalább fél órát pihentetjük.
Egy serpenyőben olajat forrósítunk, a bepácolt csirkemell filéket alaposan átforgatjuk. Amikor kicsit megpirultak, felöntjük 2 dl vízzel és puhára pároljuk. Amikor a hús megpuhult, egy szál karikára vágott zöld hagyma és a bambuszrügyet keverjük bele.
2 dl tejfölben elkeverünk 1 ek. lisztet, ezzel besűrítjük a ragut, majd jól kiforraljuk.
Párolt rizzsel tálaltam.
A párolt rizst vágott medvehagymával szórtam meg.
Megjegyzésem:
amíg a tejfölös habarás nem került bele, látványra hasonlított a "minta" ételhez. Azonban a tejfeles habarás után sem a színe, sem az íze nem volt már olyan. Legközelebb ezt a mozzanatot kihagyom.

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Tényleg nem hasonlít, a másik blogban szereplő ételen biztos, hogy nincs tejföl, a látvány alapján.

Roza írta...

Én is erre gondoltam, Marcsikám... De akkor miért írja?!

Lívia írta...

Én meg azt mondom, hogy még ha ugyan abból és megegyező mennyiségből is készíti valaki egy látott ételt, az akkor is más lesz, mert ahány kéz annyi.Sem az állaga sem a kinézete nem lesz ugyanaz. Ezért tetszenek nekem jobban a régi idők szakácskönyvei, ahol nincs ragyogó ételfotó hanem csak egyszerű vonalas rajz az alapanyagokról, mert akkor nem mondom azt, hogy, hát ez nem lett olyan mint amit itt látok.

Roza írta...

Lívia, ebben igazad van, de ez esetben nyilvánvaló, hogy a 2 dl tejföllel történő habadás kimaradt a receptből. Az nem kevés, hogy másként nézzen ki az étel. Egyébként is ez a blogger elég felületes recepteket ír.

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...