Oldalmegjelenítések:

2015. április 17., péntek

Spenót medvehagymás-tojásos fasírozottal.

Ma spenótot főztem. Annácska miatt is, de magam is szeretem. Mivel nem szeretem hozzá a krumplit, kenyeret meg inkább nem eszem, így gondoltam ki a tojásos fasírozottat. A tegnapi darált húsos raguból maradt kb. 2 evőkanálnyi, azt is felhasználtam hozzá. És milyen jól tettem, nagyon jó ízt adott a fasírtnak.
Hozzávalók:
(2 személyre)

Spenóthoz:

1 cs. mélyhűtött spenót
2 dl tej
2 ek-nyi tejföl
1 ek. liszt
2 gerezd fokhagyma
himalája só
pár csepp édesítőszer

Fasírozotthoz:
kevéske darált hús (esetleg maradék hús)
1 szikkadt zsemle
1 keményre főtt tojás
1 egész tojás
finomra vágott medvehagyma
Himalája só
őrölt bors
zsemlemorzsa

Sütéshez:

2-3 ek-nyi kókuszolaj

Elkészítése:

A spenótot egy határozott kalapácsütéssel sikerült kettétörnöm:) Így már jobban belefért abba az edénybe, amiben készítettem:) Beletettem, ráöntöttem a tejet és kis lángon hagytam olvadozni. Közben zúzott fokhagymát, őrölt borsot adtam hozzá. Amikor teljesen felolvadt, pár csepp édesítőszerrel, Himalája sóval ízesítettem, majd a tejfölből és lisztből habarást készítve besűrítettem. Egyet rottyantottam és készen is volt.
Közben keményre főztem az egyik tojást, kihűtöttem és villával összenyomkodtam. A ragu maradékhoz adtam, hozzámorzsoltam a szikkadt zsemlét, amit kissé langyos vízben megáztattam.
Ízesítettem Himalája sóval, kevés őrölt borssal, majd hozzáütöttem az egész tojást. (Egy kisebb méretűt választottam, mert nem volt túlságosan sok a massza.) Elkevertem alaposan, majd apróra vágott medvehagymát tettem még hozzá. Egy kisebb serpenyőben megforrósítottam a kókuszolajat. Kanállal adagoltam az egyik tenyerembe a fasírozott masszát, majd szórtam rá zsemlemorzsát, kicsit megigazítottam, megfordítottam és a másik oldalára is szórtam egy kevés zsemlemorzsát. Így lett ebből a mennyiségből 6 db. fasírozott. Szép sorban beleraktam őket a felforrósított kókuszolajba. A hőmérséklet vissza is esett, így nem kellett lejjebb venni a lángot. Az egyik oldalát így sütöttem meg. Amikor megfordítottam, a lángot kissé mérsékeltem, majd azt a felét is szép pirosra sütöttem.
Tálalásnál Annácskának összenyomkodom a fasírozottat, hogy jobban ki tudja kanalazni a főzelékkel együtt. Remélem, ízleni fog neki:) Nekem biztosan!:)

2 megjegyzés:

csipike írta...

Én nagyon szeretem, egyik kedvencem :-)

Roza írta...

Én nagyon örülök, mert mind a két kislány unokám nagyon szereti. Tegnap a maradékon még megosztoztak!:))

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...