Oldalmegjelenítések:

2015. június 7., vasárnap

Baconos sertéshús sajtszósszal őzgerinc formában, fokhagymás újkrumpli körettel, friss vegyes salátával

A receptet Vicuskánál találtam és elhatároztam, én is elkészítem.
Hozzávalók:

1, 5 kg sertéshús (vagy csirkemell, az eredeti receptben 80 dkg)
20-25 dkg bacon szelet
15-20 dkg kemény sajt, reszelve

bors
petrezselyemzöld
4 evőkanál tejföl
3 evőkanál liszt
2 tojás

prézli

Köret:

1 kg újkrumpli
olíva olaj
chili paprika/ vagy fekete bors

3 cikk fokhagyma
kapor

Tepsi mérete: 32x12x7 cm, a sima, nem bordás


Elkészítése:

A húst kisebb darabokra vágtam. Elkészítettem a szószt: 3 evőkanál tejfölt összekevertem a tojással, liszttel, megsóztam ( a sót csak módjával használjuk, mert a bacon és a sajt is sós!!!), borsoztam, és határozottan összekevertem a petrezselyemmel és reszelt sajttal. Ráöntöttem a keveréket a húsra, amíg barátkoztak egymással, addig a gerincformát kiolajoztam, megszórtam a zsemlemorzsával (prézlivel) és kiraktam a baconnal úgy, hogy a szeletek vége lelógjon az oldalán. Belekanalaztam a formába a szószos húst, befedtem a kilógó baconnal. Fóliával letakartam. 

170 C fokra előmelegített sütőbe toltam a betöltött gerincformát 50 percre. Ekkor óvatosan kiemeltem, megszabadítottam a fóliaborítástól, a maradék tejföllel lekentem a felületét és megszórtam a reszelt sajttal, ami kimaradt. Visszaraktam a meleg sütőbe 15 percre. 
Ha csirkéből készítjük el, akkor elég 40 perc is a sütéshez.
Amikor elkészült, akkor igény szerint kiboríthatjuk a formából egy sütőpapírra és átpiríthatjuk a tetejét (ami az alja volt). Méltó, finom étel- forrón és hidegen tálalva egyaránt.
Hidegen is nagyon finom és esztétikusabban lehet szeletelni.
Szilikonformában is lehet sütni. 
Bacon híján nélküle elkészítve is nagyon finom, de lehet vékony szelet füstölt szalonnát rakni helyette a forma aljába. 

Az újkrumplit kefével megsikáljuk, de csak finoman, hogy a héja rajta maradjon. Kuktában 15-20 perc alatt megpároljuk. Ízlés szerint feldaraboljuk és erős tűzön, lefedve, hogy ne spricceljen, átsütjük. A fokhagymát szétnyomjuk, hozzáadjuk az apróra vágott kaprot, kevés sót, és óvatosan, gyengéden, szeretettel átkeverjük a krumplival.
Megjegyzésem:
A burgonyát nem a recept szerint készítettem, de fokhagymát  tettem bele, a végén pedig kaporral és petrezselyemzölddel szórtam meg. Egy fokhagymás-kapros-petrezselymes újkrumplit készítettem.
A hozzá készített saláta egy friss vegyes saláta lett.
Hozzávalók:

lila hagyma
újhagyma
kígyó uborka
tv paprika
piros kaliforniai paprika
paradicsom
bors
balzsamecet
hántolt napraforgó - megszórni

2 megjegyzés:

MJ írta...

Megyek! Már csak jegyet kellene vennem! :)

Roza írta...

Bérletet...:)) Gyere, kedves MJ, jut belőle!

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...