Oldalmegjelenítések:

2011. május 3., kedd

Finomfőzelék

A hétvégén kissé megfáztam, rossz a közérzetem, hőemelkedésem van, torkom fáj, nem sok kedvem volt főzni. De mivel mára már nem maradt semmi, kénytelen voltam kitalálni valamit... Körülnéztem a fagyasztóban, szembe találtam magamat a zöldségekkel és találtam még csirkemellet is. Mivel sok időt nem vesz igénybe az elkészítése, el is döntöttem, finomfőzelék párolt-pirított csirkemell csíkokkal lesz az ebéd.

Hozzávalók:
(2 személyre)

fél kg mirelit finomfőzelék
4-5 evőkanál étolaj
petrezselyemzöld
1 mokkáskanál vöröshagymakrém
1 mokkáskanál fokhagymakrém
2 evőkanál liszt
3-4 dl tej
 ételizesítő
cukor 

Elkészítése:

Az étolajat egy lábasban felforrósítottam, ráöntöttem a fagyott zöldségeket,  majd kevés cukrot szórtam rá  és fedő alatt puhára pároltam. Ekkor rászórtam a lisztet, pici ideig együtt pirítottam, majd felöntöttem annyi tejjel, hogy főzelék állagú legyen. Belenyomtam egy kevés vöröshagyma- és fokhagymakrémet, ételízesítőt adtam hozzá, megkóstoltam és miután más ízesítést nem igényelt, egyet forraltam rajta és el is készült. Amikor lekapcsoltam alatta a gázt, akkor szórtam rá a petrezselyemzöldet.

A 2 fél csirkemellet kicsit vastagabb csíkokra vágtam, és felforrósított wokban, 1-2 evőkanál étolajon puhára pároltam, majd pici sót adtam hozzá és addig pároltam, míg a leve elpárolgott és szép pirosas színe kezdett lenni.


4 megjegyzés:

Anazar írta...

Ezer éve nem ettem finomfőzeléket! Most kedvet kaptam hozzá ;-)

Roza írta...

Egészségedre!:)

Lívia írta...

Mi is szeretjük a finomfőzeléket, nekem is van egy az oldalamon. Elég gyakran készítem.

Roza írta...

Finom is:) Majd megnézem, Te hogyan készíted:)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...