Oldalmegjelenítések:

2014. július 24., csütörtök

Pirított csirkemell-csíkok párolt zöldségekkel

A legalkalmasabb időszak a kora nyártól, a mindenféle zöldségek érésétől kezdődik, ha az ember olcsón akar az étkezésére odafigyelni.
Pirított csirkemell-csíkok párolt zöldségekkel:

Hozzávalók:
(2 személyre)

1 fél csirkemell (kb. 25-30 dkg)
10 dkg zöld színű zöldbab
5 dkg sárga színű zöldbab
negyed brokkoli szárastól
kisebb db cukkini
1 fej vöröshagyma
1 kápia paprika
2-3 evőkanál étolaj
szójaszósz
bors
kakukkfű
koriander

Elkészítése:

A csirkehúst egyforma csíkokra vágtam. A zöldbabokat egészben hagytam. A paprikát, a cukkinit, a vöröshagymát kb. egyforma csíkokra vágtam. A brokkoli virágát kisebb darabokra, a szárát  a cukkinihez hasonló csíkokra vágtam. A zöldbabot és a brokkolit forró, sós vízben kb. 4-5 percig blansíroztam, majd hideg vízbe tettem őket. Wokban felforrósítottam az étolajat és a csirke csíkokat addig pirítottam, amíg kifehéredett. Ekkor picit megsóztam, borsoztam és kiszedtem egy tálkába. Most a nyers zöldségeket raktam a forró olajba aszerint, hogy melyik puhul meg hamar és melyik nem. Szerettem volna, ha a zöldségek még roppanósak maradnak. Ezért a cukkinivel kezdtem, majd a hagymával és a paprikával folytattam, végül hozzáadtam a zöldbabot. Sóztam, borsoztam, szójaszósszal ízesítettem, végül visszatettem az edénybe a csirkehúst is. Rázogatva összeforgattam, hogy a hús is hozzámelegedjen a zöldségekhez. Ezek után megszórtam kevés kakukkfűvel és korianderrel, majd tálaltam.
A két adat szénhidráttartalma 26,3 g. Egy adagé 13,2 g

3 megjegyzés:

mellissina2 írta...

Roza,ez a piritott csirkemell zöldségekkel nekem való,hűvös napon neki állok.

Roza írta...

Drága Piroskám, csak javasolni tudom!:)

Verus írta...

Szeretem az ilyen zöldségekkel kombinált húsokat, nagyon jól néz ki :)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...