Oldalmegjelenítések:

2015. április 20., hétfő

Játék - 22. blogkóstoló: Húsleves pászkával és egy gyors ebéd - Blogger anyótól

Az utóbbi időben meglehetősen elfoglalt voltam ahhoz, hogy játékokban vegyek részt. Aztán úgy adta a sors, hogy részt vettem egy nem túl bonyolult játékban. Annyira jólesett szívemnek-lelkemnek egy kis izgalom, hogy még másik két játékra is beneveztem...  A 22. blogkóstoló volt a harmadik.
Alaposan elolvastam a játék kiírást, a feltételeket. Ez a játék arról szól, hogy a jelentkezőket összesorsolják "párba". Ezt úgy kell érteni, hogy minden jelentkező a listán utána következő blogger blogjából választ ételt, amit elkészít. Nekem Blogger anyó lett a párom, az Olgis kipróbált receptjei blog írója. Blogger anyó már nem volt ismeretlen számomra, egy másik portálon is megcsodálhattam már az általa készített ételeket. Nehéz volt a választás, hiszen nekem az időmet is megfelelően kellett beosztanom lévén, hogy 15 hónapos kisunokámra vigyázok naphosszat, szinte a hét minden napján. Öröm ez, hisz' tündér a kislány - Annácska -, de mint általában a nők, bizony néha kiszámíthatatlan:) Értsd: vagy hagy időt és bármit megcsinálhatok mellette, vagy egész napra igényli a személyemet:)
Okos, értelmes kislány, az kétségtelen, hagyta a mamát, hadd főzőcskézzen, hadd játsszon!:)

Elsőnek a Húsleves pászkával című levest választottam.

Miután utánanéztem, hogyan is kell készíteni - lévén, Bloggeranyó semmi útmutatót nem hagyott - megállapítottam, hogy az is: laska. Ahogy felénk hívták. Ránézésre Bloggeranyó pászkája emlékeztetett a Nagyanyám által készített laskához. Így én is elkészítettem a magam pászkáját... 
Nagyanyám, ha tésztát készített - és kisgyerekként honnan tudtam én azt, hogy tojásos, vagy tojás nélküli tészta készül-e - mindig levágott pár db tenyérnyi tésztadarabot, a forró platnira dobta, ahol a tészta felhólyagosodott és megsült. Ilyenkor ő vékonyan bekente zsírral és megehettük, hogy jobban kibírjuk ebédig, mi gyerekek:) Felénk levesbe ilyen laskát/pászkát sosem tettek. Nem volt szokás. Inkább csak megmaradt gyerekcsemegének:))
Hozzávalók:
(4 főre)

20 dkg liszt
1,5 dl víz
csipetnyi só

Elkészítése:

A hozzávalókat egy tálban összegyúrjuk.
Lisztezett felületen -amilyen vékonyra csak tudjuk- kinyújtjuk, és villával megszurkáljuk.
Nagyobb pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk, vagy késsel négyzet/háromszög (tetszés szerint) alakúra vágjuk

Száraz, teflonos serpenyőben mindkét oldalukat lassú tűzön megsütjük. Akkor van kész, amikor barna foltok keletkeznek rajta, és ketté tudjuk törni.

Főételnek "Egy gyors ebéd", amit Blogger anyótól választottam.
Hozzávalók:
(1 személyre)

2 szelet csirkemell filé
3 db burgonya
bors
gyros fűszer
kókusz olaj - sütéshez
Elkészítése:

A csirkemell filéket a nagykés fokával ellapítjuk. Sózzuk, borsozzuk, majd gyros fűszerrel megszórjuk az egyik oldalát. Kevés forró kókusz olajban pár perc alatt készre sütjük.
A burgonyákat a mikró legmagasabb fokozatán kb. 5 perc alatt megsütjük. Meghámozzuk, négybe vágjuk és a hús után megmaradt kókuszolajon átforgatjuk.
A játékszabályok talán nem tiltják, de én, így április második felében  nem vegyes savanyúságot, hanem finom, friss gyermekláncfű salátát készítettem hozzá.

Kedves Blogger anyó, nagyon finom lett mind a két étel. Egyik sem volt túlságosan bonyolult.
Köszönöm szépen!:)


2 megjegyzés:

Olgis írta...

Róza! Nagyon örülök, a választásodnak. Köszönöm az elismerő szavakat.Jó, hogy tudtad a pászka készítés módját. Pótolom is a blogomban, a hiányt. Én is csak dicsérni tudlak téged. A kis unokádnak, meg millió puszi, hogy hagyta a mamát főzni.Üdv, Olgis.

Roza írta...

Drága Olgis, nagyon szépen köszönöm!:)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...