Oldalmegjelenítések:

2011. május 6., péntek

Egyszer láttam a Tv-Paprikában,

hogy (talán Nigella) csokoládé krémet készített pille cukorból. Rögvest vásároltam pillecukrot, viszont az elkészítés módja nem maradt meg az agyamban annyira, hogy neki is láthattam volna.
Most viszont találtam egy oldalt, ahol a pillecukorból történő fondantkészítést lehet megtanulni (képek is onnan!). Ez nekem szimpatikusabbnak, vagy egyszerűbbnek tűnt, mint az egyéb adalékokból készített fondant.


"Legelőször 50 deka porcukrot átdaráltam még egyszer, majd közékevertem 4 deka kukoricakeményítőt, s az egészet egyneműsítve átszitáltam egy másik tálba.

Betettem egy nagy kiolajozott (üveg is lehet) műanyag tálba 2 zacsi (60 deka) MM-t felolvasztani a mikróba. Hát persze, hogy fölért a tetőig! Azt hittem, hogy összeesik, ahogy olvad, de ez nem akart. Tehát ajánlom, nem magas, inkább széles szájú tálba tegyétek. Pár perc forgás után megrázogattam, s ezt vagy háromszor megismételtem. Kb. 3-4 perc alatt megolvadt.

Aztán kiolajoztam az asztalt, meghintettem bőven porcukorral, és kiborítottam. Elkeserítően ragadt először, de viszonylag hamar összeállt. Margarinozni kell a kezet gyakran, nem baj ha ebből a növényi zsiradékból még bele is gyúródik. Lazán gyúrni eleinte, mert ha megnyomva gyúrtam, azért még ragadt. Nem tudtam megállapítani, hogy mikor lesz kész, ezért egyszerűen csak abbahagytam. Pedig szerintem jó erősen kellett volna gyúrni a filmen látottak alapján (de e nélkül is szép sima egynemű lett).

Felvett 55 deka porcukrot és a vége felé már csak nagyon vékonyan szitálva keményítőztem . Jobban is lehetett vele dolgozni.

Kicsit pihent nylonban. Meg én is. Nem ártott egyikünknek sem :-)
Aztán újra átgyúrtam bőven sütőmargarinozott kézzel a fondant, irtó jó lett. (remélem) majd a formázáskor derül ki, meg a kinyújtáskor... Jó sokszor megkentem a kezemet ezzel a növényi zsiradékkal és már egyáltalán nem ragad és szép sima, mint a mellékelt ábra mutatja... Meg vagyok elégedve.
Lett belőle 1 kg 26 deka. Kb. 55 deka ment rá egy 26 cm-es tortára. A többi dupla folpackos és nylonzacsis csomagolást kapott. Fél évig is eláll.
Ja, én nem ízesítettem semmivel, mert a bolti marchmallow isteni vanília aromás.

Ha színes bohócos MALLOW COCTAILT kapsz, az is jó, mert felolvasztva és a sok fehér porcukorral összedolgozva szép egyszínű krémszínű lesz.

Tehát egy tortához elég a felét csinálni, 1 csomag marchmallow (30 deka) és kb. max. 30 deka porcukor kicsi (2-3 dkg) keményítő, 55-60 deka bevonó."


2 megjegyzés:

Vali írta...

Egyszer én is elkészítettem, de kezem kikészült. Ajánlanék neked egy oldalt ahol csodákat látsz és egyszerűbb fondant készítést.
http://kiskukta.blogspot.com/
A Nigellaféle csokihabot én elkészítettem, hétvégén megismétlem és felteszem az oldalamra. Akkor nem készült fotó róla.

Roza írta...

Hűű, ez nagyon jó lesz, mert azóta is hiába keresem a Nigella-féle csokihabot! Majd figyellek:)
Az oldalt köszi, megkeresem.

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...