Oldalmegjelenítések:

2011. május 6., péntek

Rántott hekk-törzs burgonyasalátával.

Naponta feltett - és általában felelet nélkül hagyott - kérdés: mit főzzek? Csodák csodája, ma a párom azonnal kivágta, hogy rántsunk ki hekket. Én hálából rávágtam, hogy burgonya salátával! Tudom ugyanis, hogy a párom nagyon szereti. Én nem ezt a  burgonyasalátát szeretem igazán, hanem a tejfölöset, de ez is finom:)

Hozzávalók:
(2 személyre)

fél kg hekk 
zsemlemorzsa
liszt
tojás

Elkészítése:

Célszerű a fagyott haltörzseket előző este áttenni a sima hűtőbe, majd reggel annyi tejben áztatni, amennyi ellepi. A megtisztított haltörzseket (rajtuk volt az összes pikkely) papírtörlővel alaposan megszikkasztottam, a szokásos módon bepaníroztam, közepesen forró olajban mindkét oldalát szép pirosra sütöttem, majd enyhén megsóztam. (Azért nem előre sózom be az ilyen halat, mert sok víz jön ki belőle és a panír nem marad meg rajta rendesen.)

Burgonyasaláta:

Hozzávalók:
(2 személyre)

80 dkg burgonya
1 fej hagyma
2 mokkáskanál só
ízlés szerint bors
2 evőkanál cukor
2 evőkanál 10 %-os ecet

Elkészítése:

Előre elkészítem a salátalevet. 6 dl vízbe teszem bele a sót, a borsot, a cukrot és az ecetet.  A hajában megfőtt burgonyákat - miután kihűltek - megtisztítom. A vöröshagymát szintén megtisztítom és vékony szeletekre vágom, majd enyhén besózom. Ezután fogom a megfelelő edényt, belekarikázok burgonyát, rakok rá hagymát, megint burgonyát, megint hagymát, míg el nem fogy. Ráöntöm a salátalevet és tálalásig a hűtőben hagyom.

Megjegyzés:

Ugyan így készíthetünk tejfölös burgonyasalátát, csak akkor 1-2 órával korábban készítsük el a salátát, hogy a burgonya magába szívhassa a finom ecetes-cukros ízt. Majd leöntjük róla a salátalevet és elkeverjük 2 dl tejföllel, úgy hűtjük tálalásig.


Nincsenek megjegyzések:

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...