Oldalmegjelenítések:

2011. június 29., szerda

Töltött paprika

Hozzávalók:


30 dkg darált sertéshús
8-10 dkg rizs
1,5 liter paradicsomlé
5-6 db tv paprika
1 tojás

bors
vöröshagyma
zellergumó, vagy zöld
bazsalikom
petrezselyemzöld
cukor
1 csapott evőkanál étkezési keményítő

Elkészítése:


A paradicsomlevet egy lábasban felteszem forrni a zellergumóval. Enyhén sózom, cukrozom. Közben a húst összekeverem a rizzsel, egy kis fej apróra vágott vöröshagymával, a tojással, sózom, borsozom, majd a kicsumázott paprikákat lazán megtöltöm ezzel a töltelékkel. Ha közben a paradicsomlé már forr, a paprikákat óvatosan beleteszem. Ha maradna töltelék, abból gombócot készítek és óvatosan a forrásban lévő paradicsomlébe eresztem. Ha újra felforr, lassú tűzön, fedő alatt főzöm, amíg a gombócok és a paprikákban lévő töltelék meg nem puhul. Megkóstolom, elég édes, elég sós-e. Beleteszem még az apróra vágott bazsalikomot, petrezselyemzöldet. Az étkezési keményítőt egy kevés vízben elkeverem, majd a paradicsomlevet ezzel sűrítem be. Ekkor már nem kell forrnia. Belekeverem a keményítőt - ettől rögtön besűrűsödik -, és elzárom alatta a lángot.

Főtt burgonyát kínálok hozzá.

3 megjegyzés:

María írta...

Szívesen ebédeltem volna Nálad, egyik kedvencem a töltött paprika. A többiek nem szeretik (ki érti ezt?), ezért csak ritkán főzöm. Pedig de finom!!:)

Kati írta...

Én is nagyon szeretem.

Roza írta...

Maria, küldtem volna fénypostával, ha szólsz:))
Az én gyerekeim is inkább csak a paradicsomos húsgombócot szeretik.

Kati, finom is:)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...