Oldalmegjelenítések:

2011. május 9., hétfő

Kürtős kalács

Annak idején, amikor még el tudtunk menni nyaralni, állandó program volt, hogy kürtőskalácsot vettünk... Azóta eltelt sok-sok év. Tavaly a  Szüreti Napokon, ahol Zsófika, a kismenyem a környezetvédelemmel kapcsolatos pavilonban - környezetvédelmi mérnök lévén - szorgoskodott mi pedig meglátogattuk, utána körül sétáltunk a forgatagban és megláttam a kürtős kalács árust. Olyan árat kért egy kis darab kalácsért, hogy bármennyire régen ettem is, azonnal tovább haladtam. (Helyette krumplicukrot  vettem:)) Olyat, mint régen, azt a kalapáccsal lepattintósat a nagy tömbből:)

Itthon aztán nekiálltam receptet keresni. Találtam is egyet,  amit egyszerűen elkészíthetőnek ítéltem meg. Nem volt ugyan kürtőskalács sütő fám, ötletem viszont igen, és jól lemosott és beolajozott sörös dobozokon sütöttem meg a tésztát. Igaz, kicsit megcsúszott a tészta a síkos dobozon...(Lehet még papírtörlő gurigát is használni, bevonva alufóliával.) És nem parázs felett, hanem sütőben, de nagyon boldog voltam, sikerült. Külseje ugyan még nem volt tökéletes, de majd legközelebb:)) 
Az eredeti recepten csak annyit módosítottam, hogy  megemeltem tej mennyiségét és csak kristálycukorba forgattam meg.

Hozzávalók: 
(6 főre)

75 dkg liszt
2 tojás
10 dkg olvasztott vaj
3 dl tej
30 g élesztő
4 ek cukor
1 citrom lereszelt héja
1 ek vaníliaaroma
csipet só
cukor
darált dió

Elkészítése:

1. Az élesztőt felfuttatjuk a tejben, majd a hozzávalókkal összegyúrjuk, addig kelesztjük, míg kétszeresére nő. (Nálam ez fél óra volt a forró sütő felett.)
2. Ezután kinyújtjuk kb. fél cm vastagra, és csíkokra szaggatjuk.
3. A formákat lekenjük olajjal (ez azért fontos, hogy a végén lejöjjön a kalács róla), majd a csíkokat feltekerjük rá. Fontos, hogy picit mindig rátekerjünk az előző sávra, hogy ne legyen rés a kalácson.
4. Cukros darált dióba forgatjuk, (aki szeretné, hogy szép piros legyen, az tojással kenje le a beleforgatás előtt) és egy tepsiben felállítva 200 fokon megsütjük. (Kb. 20 percig sültek az enyémek.)
5. Picit várunk, hogy hűljenek, majd kihúzzuk a formákat a kalácsból. Ha egy pici szabad helyet hagyunk felül, szépen ki fognak jönni.
6. A kalácsokat még melegen letakarjuk, hogy ne száradjanak ki. 



Nincsenek megjegyzések:

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...