Oldalmegjelenítések:

2011. szeptember 5., hétfő

Gombás fasírt

Hozzávalók:
(4 személyre)

30 dkg darált hús
3 db szikkadt zsemle
20 dkg csiperke gomba
2 db csirkemáj
kis fej vöröshagyma
majoranna
petrezselyemzöld
bors
zsemlemorzsa
2 tojás

Elkészítése:


A darált húst egy tálba teszem. Hozzámorzsolom a beáztatott és kinyomkodott zsemlét, ráütöm a tojásokat, sózom, borsozom, hozzáadom a lekapart csirkemájat, majorannát, finomra vágott petrezselyemzöldet, a nagyon finomra vágott, vagy lereszelt kis fej vöröshagymát, majd az apró kockákra vágott gombát adom hozzá. Összedolgozom, kóstolom, ha szükséges, utánasózok.
Egy őzgerinc formát kizsírozok, megszórom zsemlemorzsával, belesimítom a fasírozott-masszát és 220 fokos sütőben kb. 45-50 percig sütöm. Meglátszik, ha a forma szélénél már elválik és a teteje is szép piros, akkor lassan elkészül. Beleszúrt hústűvel, vagy fogpiszkálóval ellenőrizhetjük, hogy a közepe is átsült-e.
Adhatjuk főzelékhez feltétnek, de körettel önálló ételként is fogyaszthatjuk.




7 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszta, igen finom lehet ezekkel a finom hozzávalókkal. Még ilyen formában hogy gombával nem készítettem de mivel szeretjük biztos hogy kipróbálom!

Éva írta...

Tegnapi napon a blogomban köszöntöttem a Rozákat ,nem tudom Te mikor tartod a névnapod de ha tegnap volt akkor utólag is boldog névnapot.

Roza írta...

Köszönöm Éva:) Bevallom, tegnap sehol nem jártam:)

trollanyu írta...

Nagyon guszta ez a felturbózott fasírt:) Nagyon jó ötlet gombával keverni, még nem készítettem ilyet sosem, ki fogom próbálni.

Roza írta...

Trollanyu, csak ajánlani tudom. (Én azért készítettem őzgerincben, mert a fasírt pogácsákat, golyókat nem igazán szeretem.)

Adél írta...

Én sem készítettem gombával ,csak magára szoktam ilyen fasirtot.Jó ötlet,kipróbálom.

Roza írta...

Aleda, nyugodtan kipróbálhatod:)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...