Oldalmegjelenítések:

2013. január 13., vasárnap

A mai ebédünk

tárkonyos csirkeragu leves,
rántott csirkeszárny diós rizzsel, házi vágott, vegyes savanyúsággal volt.
A diós rizs hozzávalói:
(4 személyre)

3 dl rizs
fél marék összedarabolt dió
3-4 evőkanál étolaj
6 dl forró víz

bors

Elkészítése:

Az olajat felforrósítottam, majd a rizst a dióval addig pirítottam, amíg a rizs kifehéredett.  Ekkor felöntöttem a dupla mennyiségű (6 dl) forró vízzel, sóztam, borsoztam, majd miután felforrt, betettem az előmelegített, de kis lángon működő sütőbe. Ott kb. fél óra alatt szépen elkészül. Nem kell kevergetni.

(Készíthetjük úgy is, hogy a rizst (fentiek szerint) önmagában elkészítjük, a diót pedig óvatosan megpirítjuk, majd tálaláskor úgy szórjuk a rizsre. Akkor a rizs is fehér marad.)

4 megjegyzés:

trollanyu írta...

Isteni menü, a tárkonyos levest nagyon szeretem:) A szárnyat inkább sütni szoktam, úgy jobban szeretik, a diós rizs nagyon jó ötlet, nem ettem még:)

Roza írta...

Erzsike, finom volt. A fenyőmagos rizs adta az ötletet. Fenyőmag nem volt itthon:)

María írta...

Nagyon finomakat főztél!! És most végignéztem az elmúlt napokat is, mind csupa finomság készült Nálad. Most, hogy a diós-zserbós muffinnal kísérleteztem én is gondolkodtam valami sós diós ételen, kapóra jön a diós rizsed, ki fogom próbálni.

Roza írta...

Maria, nyugodtan próbáld ki, a diónak nincs olyan tolakodó íze, hogy zavaró lenne. Én örülök, hogy megpróbáltam. Viszont legközelebb inkább csak rászórom a rizst, mert egyedül az nem tetszett, hogy ilyen barna lett tőle.

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...