Oldalmegjelenítések:

2013. április 5., péntek

Húsvéti tojásleves.

Nem olyan időket élünk, hogy bármit is szabadna hagynunk veszni, kukába kerülni. Én az idén bővítettem az alapanyag-megmentő receptjeimet egy tojáslevessel. Roppant egyszerű és nagyon finom.
Hozzávalók:
(2 személyre)

1 liter sonkalé
1 evőkanál étolaj
1 mokkáskanál őrölt paprika
1 egész tojás
1 keményre főtt tojás apróra vágva
5 dkg főtt sonka apróra vágva 

babérlevél
petrezselyemzöld


Elkészítése:

Az 1 evőkanál étolajat kissé felmelegítem, beleteszem az őrölt paprikát és picit megfuttatom. Felöntöm a sonka levével. Sózom, felforralom. Az egész tojást felhabarom. Az apróra vágott főtt tojást és az apróra vágott sonkát a levesbe teszem. Amikor újra felforr, beleöntöm a felhabart tojást és már csak annyi ideig főzöm, amíg a tojás megfő.
Tálaláskor megszórom petrezselyemzölddel.
Aki szereti, pár csepp ecettel ízesítheti.

(Húsvét után egy könnyű leves. Sonka, tojás általában marad. És a sonka főzőlevét én mindig eldobozolom a fagyasztóba, aztán babhoz, miegymáshoz felhasználom.)



4 megjegyzés:

Kati írta...

ÉN is igyekszem mindig, mindent felhasználni, és ez egy tényleg fincsinek tűnő leveske:)

Roza írta...

Nagyon is az, Katikám!:) Máskor is el fogom készíteni, nem csak húsvétkor:)

horimarika írta...

Éhes lettem... :)))
Szuper ötlet!!!

Roza írta...

Ugye, Marika?:)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...