Oldalmegjelenítések:

2020. augusztus 24., hétfő

Lecsós csirkeszárny és -máj, zsemlegombóccal


Hozzávalók:
(4 személyre)

1 kg lecsópaprika
2 db zöld erős paprika
0 , 5 kg paradicsom
0 , 5 kg vöröshagyma
10 dkg szeletelt sonka, v. bacon
20 dkg csirkemáj
0 , 5 kg csirkeszárny
2 ek étolaj
szükség szerint só

Elkészítése:

Kevés étolajon megpirítottam a sonkaszeleteket. Közben félfőre vágtam a vöröshagymát, majd rádobtam a sonkára. Megsóztam és közepes lángon fedő alatt addig pirítottam, amíg félig puha és szép üveges lett. Ekkor következett a negyedekbe vágott paradicsom, amit enyhén szintén megsóztam és fedő alatt tovább pároltam. Amint a paradicsom kellő levet eresztett, hozzáadtam a karikára vágott hagymákat, ismét picit sóztam. Fedő alatt, sűrűn kevergetve addig sütöttem, amíg a paprika összeesett és finom, sűrű szaft volt alatta. Közben hideg vízben 15 percig áztattam a zsemlegombócokat, majd sós, forró vízben szintén 15 percig főztem. A forró vizet leöntöttem róla, hideg vizet engedtem rá, amit azonnal le is öntöttem róla, letakartam és betettem a mikróba, hogy tálalásig meleg helyen legyen. A saját gőze elég volt ehhez. (Hideg vízzel azért öblítjük le a megfőtt zsemlegombócot, hogy tálaláskor a nylon-tasakjából mindegyik szépen kivehető legyen.) 
A majdnem teljesen elkészült lecsóra rákerültek a csirkeszárnyak. Fedő alatt addig főztem, amíg megpuhultak. Ez nem sok idő, meg szoktam nézni, mikor puha a hús.Amikor a szárny megpuhult, hozzáadtam a kockákra vágott csirkemájat. Amint ismét el kezdett forrni, lekapcsoltam a tűzhelyet és csak a saját gőzében/forróságában készült el, lévén, a csirkemájnak nagyon kevés idő kell, hogy finom puha is maradjon.
Az ételem elkészült, a gombócok a mikróban várakoztak, így az asztalra került, tálalásra.
Kitálaltam, zsályalevelekkel díszítettem. 
Nagyon finom egytálétel.





Nincsenek megjegyzések:

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...