Oldalmegjelenítések:

2019. december 27., péntek

Ez a karácsony is elmúlt. ( Friss, húsos vegyes saláta.)

Most nem arra gondolok itt, hogy "ha elmúlik karácsony...", hanem arra, hogy nekünk pl. semmilyen maradék ételünk nem maradt. Ez sem azért, mert határtalan lelkesedéssel tömtük volna magunkba, egyszerűen azért, mert karácson második napján a kisebbik fiamékhoz voltunk hivatalosak ebédre. Hozni nem hoztunk magunkkal maradékot, pedig volt bőségesen. De ott voltak az idősebb fiamék a három nagy gyerekkel, egymás között értelme volt elosztani a maradékot. Így aztán, ismét az a kérdés fogalmazódott meg, mint minden egyéb napon is: mi legyen az ebéd?
Eldöntetett, hogy friss, húsos salátát készítek. Alapnak vásároltunk Betyár - friss saláta mixet, a többi hozzávaló itthon volt fellelhető.


Friss, húsos saláta

Hozzávalók:
(2 személyre)

30 dkg csirkemell filé
őrölt bors
szójaszósz
4 csepp chillipaprika-kivonat
pici só
3 ek. étolaj

Saláta:

20 dkg Betyár - friss saláta mix
kb. 1/4 kápia paprika
1/2 salátaszív
2 db koktél paradicsom
2 cs. Kerti zöldség saláta-fix por
1 csapott tk. cukor
1 ek. 8 %-os ecet
3 ek. hidegvíz
2 ek. napraforgó étolaj

Elkészítése:

A húst vékony csíkokra vágjuk, boroztuk, kevés szójaszószt tettünk rá, illetve 4 csepp chillipaprika-kivonatot. (Nagyon-nagyon erős, ezért nem kell több belőle. Mást is használhatunk, ill. el is hagyhatjuk.) Az olajat felforrósítjuk, benne a húscsíkokat pirulásig, gyorsan átsütjük. (Lényeges, hogy magas hőmérsékleten, kevés idő alatt elkészítsük, így a hús finom puha marad, nem szárad ki.) Ezután kissé megsózzuk. (Azért nem előbb, mert a hús a sótól levet ereszt, tovább tart pirítani.) Félretesszük.

A salátát készíthetjük természetesen az általunk kedvelt alapanyagokból is, én most a bolti saláta összeállítást ( mely állt lila- és fehér káposztából, kevés endíviából és sárgarépa csíkokból) egészítettem ki kevés paradicsommal és kápia paprikával, illetve salátalevéllel, melyeket nagyon vékony csíkokra vágtam. Csodás színek köszöntek vissza  a salátában.

Előírás szerint elkészítettem a salátaöntetet. Én Kerti saláta fix-et használtam, de mindenki olyan öntetet készít, amit a családja legjobban kedvel. A variációk sora hosszú.
Én mindig közvetlenül tálalás előtt öntöm rá a salátára az öntetet, alaposan összeforgatom és már rakom is tányérokra. Így finom roppanós marad minden összetevője.
Végül összekevertem még a pirított húscsíkokkal és tálaltam.

Egy hihetetlenül könnyű, finom ebédünk volt:)






Nincsenek megjegyzések:

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...